איך להשאר בריאים בתקציב קטן

לא לכולנו יש את הכסף להשקיע בכל מיני מזונות על, באימוני ספורט יקרים או בליווי של אנשי מקצוע, וזה בסדר.
אני מאמינה שתמיד יש איזושהי דרך ביניים ושאפשר למצוא את הדרכים לשמור על הבריאות שלנו גם בלי להוציא הרבה כסף, ואפילו לחסוך.
הנה 13 דרכים להשאר בריאים ובריאות גם בתקציב מצומצם:

1. קנו מזון של חברות פחות מוכרות.
הרבה פעמים אנחנו נמצא ששני מוצרים מכילים את אותם ערכים תזונתיים ורכיבים, אבל התווית של החברה המפורסמת תעלה את מחיר המוצר בעשרות אחוזים.

2. קנו בכמות גדולה.
אם יש מוצר שאתם משתמשים ומשתמשות בו באופן קבוע, הוא לא מתקלקל לטווח הקצר ויש עליו הנחה משמעותית, קנו ממנו כמות.
כשקונים פירות וירקות בכמות גדולה מהירקן או בשוק, אפשר לבקש "הנחת כמות". אני עושה את זה באופן קבוע עם הבננות ומקבלת הוזלה של לפחות שקל לקילו (משמעותי כשקונים בארגזים).

3. הצטרפו לקואופרטיבים או רכישות משותפות.
יש לא מעט קואופרטיבים ברחבי הארץ. גוגל קצר על המילה קואופרטיב ועל האיזור שאתם גרים וגרות בו – לרוב יעלה פלאים.
יש גם קבוצות רכישה כמו למשל אורגני להמונים שלה נקודות איסוף בגבעתיים ופתח תקווה וקבוצת רכישה שמרכז יאיר שגיב בכפר סבא.

4. קנו פירות וירקות הישר מהחקלאים.
קנייה של פירות וירקות הישר מהחקלאים חוסכת דמי תיווך שגורפים הסופרים ואתם זוכים וזוכות לפירות איכותיים יותר שמגיעים לצלחת קרוב יותר לזמן הקטיף.
אני באופן אישי גם מאוד נהנת מהקשר עם החקלאים שאני רוכשת מהם.
אצל צביקה מבית חנן (פונים ימינה מכביש 42 אל הכניסה לבית חנן. בכיכר הקרובה ממשיכים ישר ולוקחים ימינה אל שביל עפר שמוביל לאזור מגודר ושם נמצא צביקה.)
ניתן לקנות בימי חמישי ושישי תירסים, מנגו, אשכוליות, קלמנטינות, אבוקדו, אנונות, רימונים ועוד (לפי עונה), הנייד שלו: 050-2726859.
חלק ניכר מהסחורה שלו אורגנית והמחירים נמוכים במיוחד.

cheap_Ways

מבסוטית עם ארגז מנגו שקניתי אצל צביקה מבית חנן

5. קנו עונתי.
פירות וירקות בעונתם עולים פחות. החקלאים משקיעים פחות אנרגיה ומאמץ בתהליך הגידול שלהם (משמע הם גם אקולוגים יותר), והם לרוב לא יגיעו מקירור של חודשים רבים (ולכן יהיו בריאים וטריים יותר).

6. המנעו מסופר פודס.
אני יודעת, זה לא ממש באופנה להגיד את זה, אבל באמת שאני לא רואה סיבה לקנות כל מיני מזונות שמיוחסים להם תכונות על ולכן תג המחיר שלהם מטורף.
הדבר היחיד שיש לו תכונות על של ריפוי, זה הגוף שלכם ושלכן, והדרך לאפשר לו לעשות את זה היא לא להפריע לו עם מזונות מזיקים וצורות חיים מזיקות.
חלק ניכר מהסופר פודס הם דברים שלעולם לא היינו צורכים באופן טבעי (ריכוז גבוה של אצות שנמצאות מעמקי הים במרחק אלפי קילומטרים), מזונות שמגיעים אלינו אחרי שיובשו לפני כמה שנים באיזו יבשת אחרת, או מזונות שעברו כזה עיבוד שאין קשר בין מה שמוכרים לנו לבין המצב המקורי שלהם.
המחירים הגבוהים של המוצרים האלה הם תוצאה של האופנתיות ועלויות הפרסום הגבוהות שלהם ולא ביכולת שלהם להפוך אותנו לעל-אנושיים.

7. גדלו את האוכל שלכם.
גינת ירק (אפשר גם באדניות!) היא דרך מעולה להתקרב קצת לאדמה ולחסוך בעלויות. אני זוכרת איך כל פעם הייתי קונה תבלינים טריים, משתמשת באיזה כמה עלים והשאר היה נזרק. היום אני מגדלת (לפי עונה) נענע, פטרוזיליה, חסה, גזר, שמיר, בזיליקום, עגבניות שרי ועוד.
זה טעים, נעים וחסכוני.

cheap_ways

הדבר המהמם הזה גדל לי באדנית!

8. תפסיקו לקנות אוכל בחוץ.
מעבר לעובדה שאין לנו יותר מדי שליטה על איכות האוכל שאנחנו קונים בחוץ, אוכל (בעיקר בריא) בחוץ עולה לא מעט.
אני דואגת לקחת איתי אוכל כל פעם שאני יודעת שאני לא נמצאת בבית למשך זמן ארוך.

9. הכינו את האוכל לבד.
זה מאוד פשוט לקנות אוכל קפוא מוכן, אבל בסופו של דבר אין כמו אוכל של בית.
אם אין יותר מדי זמן במהלך השבוע לבישולים, אפשר להכין מראש ולהקפיא בעצמנו, זה בטוח יהיה זול ובריא יותר.

10. הצטרפו למסגרות פעילות גופנית חינמיות.
מדי פעם אני שומעת על כאלה.
באופן אישי אני מתרגלת יוגה בחינם בפראנה יוגה קולג' ומאוד מרוצה, יש עוד כל מיני אפשרויות לתרגול יוגה בחינם.

11. התאמנו בקבוצה או בזוג.
ליווי מקצועי פחות ממוקד כשמתאמנים ומתאמנות בקבוצה או בזוג, אבל בהחלט מוזיל את העלויות.
עוד אפשרות שאני מציעה למתאמנות שלי זה בניית תוכנית אימון אישית לפי המטרות שלהן שהן יוכלו ליישם בעצמן, ואז מדובר על הוצאה חד פעמית או מתחדשת אחת לתקופה (כשמרעננות את התוכנית)

כיף להתאמן ביחד. אדם ואני.

כיף להתאמן ביחד. אדם ואני.

13. תרגלו בבית.
אם אתם מתאמנים כבר תקופה במסגרת, קלטתם לחלוטין את התנועות, אתם מדקלמים את מערכי השיעור ובטוחים ביכולת ובמוטיבציה שלכם להתאמן לבד, אין סיבה שלא תשקיעו בציוד מינימלי כמו דילגית, גומיות, טבעות או הומן טריינר ותתאמנו בבית.

בסופו של דבר, הכל מסתכם בסדרי עדיפויות.
חשוב להבין שלפעמים דברים שעולים לנו עכשיו "ביוקר" הם דברים שיחסכו לנו בעתיד המון כסף ותסכול.
כשאנחנו בריאים יותר אנחנו משלמים פחות על תרופות וטיפולים רפואיים, אנחנו פרודוקטיביים יותר, מספיקים יותר בפחות זמן ומפספסים פחות ימי עבודה.
זה לא הכל או כלום, ויש דרכי ביניים גם אם התקציב מצומצם!

איזה דברים אתם עושים ועושות כדי לשמור על עצמכםן ועל התקציב גם יחד?