אתן מגעילות! תוציאו את הארנק

לקח לי זמן מה לקבל את ההחלטה להפוך להיות מאמנת כושר במשרה מלאה.
אחד הקונפלקטים שעלו, היה ההתנגשות בין תעשיית הכושר שהפכה לתעשיית יופי סקסיסטית לבין ה"אני מאמין" שאיתו אני הולכת קדימה.
עושה רושם שפרסומאים עלו על איזושהי שיטה לגרום לאנשים ונשים להוציא כסף. הם יוצרים חוסר ביטחון, מעודדים שנאה עצמית, מגחכים על הקיום שלנו, ואז מספרים שהמוצר שהם מפרסמים זה בדיוק הדבר שיפתור את הבעיה וישפר (עם מלא נצנצים) את איכות החיים שלנו.

הנה פרסומת לחדר כושר (שלמיטב ידיעתי נסגר וטוב שכך) שמציגה בחורה בעודף משקל, יושבת על הספה ואוכלת, בו בזמן מקניטים אותה שהיא לא מצליחה או תצליח להשיג בחורים בגלל איך שהיא נראית.
טריגר ביוש שמנים, אלימות.

הפרסומות הבאות מדברות בעד עצמן:

fatshame

לא עשיתי עבודה קשה במיוחד בחיפוש הפרסומות האלה, מספיק לצאת החוצה ולראות פרסומות של סטודיו סי שעליהן מתנוסס בחור שאומר: "מאז שאישתי מתאמנת סטודיו סי אני לא מפסיק לקבל מחמאות" כי הרי ברור שאישתך היא גביע להראות לחבר'ה, בשביל זה מתחתנים, לא? הרי לא תקבל מחמאות מהחבר'ה על זה שאישתך אינטלגנטית, אכפתית או אפילו יפה בשמנמניה.

חי חי, איזו שנינות.

חי חי, איזו שנינות. צילום מסך מתוך הפייסבוק של סטודיו סי.

מאמנים וחדרי כושר שמוכרים לכן שאתן לא יפות, שפשעתן בכך שאתן בעודף משקל, שאם אתן לא מידה 34 אתן מביישות את המגדר הנשי והגברי גם יחד או כל פעולה שנועדה להוציא מכן כסף תוך החפצה, סקסיזם, ערעור ושמנפוביה לא ראויים לתשומת הלב שלנו.
איפה בכל הדברים האלה נכנסת הבריאות? היתרונות של פעילות גופנית?

פתחתי את הפוסט בקונפליקט שהיה לי: הרצון לאמן מול הפנים העכשוויות של תעשיית הכושר. לשמחתי בחרתי לפתוח עסק מעצים ולנסות לעשות שינוי בתפיסה.
אבל השינוי האמיתי בידיים של כולנו כצרכניות וצרכנים.

מה אפשר לעשות?
להתלונן כשאנחנו נתקלות במודעות מביישות, לא לתמוך בעסקים שנוקטים בטקטיקת שיווק סקסיסטית או משפילה, להעלות את המודעות לנושא והכי חשוב לאהוב את עצמנו.

1920548_697625866927118_1762696044_n