המדריך לשתיינית המתחילה

על חשיבות המים לגופנו ידוע הרבה, אבל תמיד חשוב להזכיר.
הגוף שלנו מורכב (גם) ממים. הוא שואף לשמור על מצב פנימי מאוזן למרות ההשפעות החיצוניות הרבות.
המים עוזרים לגוף לשמור על טמפרטורה קבועה, לעכל, לסלק חומרים רעילים, ואפילו נושאים חמצן וחומרי מזון לתוך התאים.
התייבשות יכולה לגרום לכאבי ראש, עייפות, לחץ דם גבוה, יובש בעור ועוד מרעין בישין.
לפני כמה שנים כשהתחלתי להתאמן ולשמור על אורח חיים בריא יותר, הבנתי בצורה עמוקה כמה המים נחוצים לי.

יש שתי סיבות עיקריות שבגללן התחלתי להקפיד על כמות המים שאני שותה מדי יום:
האחת, היא שמאוד קל להתייבש אחרי אימון אינטנסיבי, שכן הגוף שלנו מאבד המון נוזלים.
השנייה, היא שפשוט לבלבל את תחושת הצמא עם רעב ומכאן הדרך למקרר קצרה (לאכול זה חשוב ואחלה! אבל לא במקום מים).

אז איך בעצם מתחילים ומתחילות לשתות?

אני חושבת שהאידאל הוא להקשיב לגוף שלנו ולהבין מתי הוא צמא. בפועל, אני יודעת שהרבה מאיתנו שוכחים ושוכחות את עצמנו בלחץ היום או פשוט איבדו את הקשר הכל כך חשוב הזה.
לכן אני חושבת שאפשר לפחות בהתחלה להעזר בכל מיני טיפים שיזכירו לנו לשתות או יהפכו את הסיפור לקצת יותר אטרקטיבי.
הנה כמה טיפים:

טעם- לקנות מים בטעמים זה כל כך 2010, מהיום מכינות מים בטעמים בבית! מוסיפות לבקבוק פלחי לימון/תפוז/תפוח/נענע לפי הטעם, משרות קצת ומקבלות מים טבעיים בטעמים.

נוחות- אתן לא עצלניות. בכלל לא. ועדיין, שימו לכן בקבוק במרחק נגיעה. בטוחה שתשתו יותר מאשר אם תצטרכו לקום בשביל זה.

מטרה- כאמור אני מאוד בעד להקשיב לתחושת הצמא, אבל אם אתם יודעים שדעתכם מוסחת, אתם יכולים להחליט מראש כמה אתם רוצים לשתות.
אני מצאתי דרך יעילה ומהנה "בקבוק מטרה". בקבוק המטרה הוא בקבוק של ליטר וחצי שעליו סימנתי בטוש שעות.
כך אני יכולה למדוד את ההתקדמות שתייה שלי במשך שעות היום ואני לא מאבדת את הראש. (הגעתי לקו של 14:30, מה השעה עכשיו? האם אני באיחור? האם אני עומדת בזמן?)

bakbuk

משחק- נסו לאתגר אנשים ונשים בסביבתכם לשתות מים, הפכו אותם שותפים למשימה.

שופינג- קנו לכם בקבוק שאתם נהנים לשתות ממנו או כוס שלא תוכלו להניח.
בקבוקים רב פעמיים הם גם אקולוגיים יותר.

הבקבוק הנבחר שלי

הבקבוק הנבחר שלי

ג'אנק- לא רוצות לוותר על המשקאות הקלים? תחליטו שאתן שותות אותן אחרי שתסיימו את מכסת המים היומית שלכן. מבטיחה שתשתו מהם פחות.

מעקב- יש אפליקציות חמודות שאפשר לעדכן בהן כמה שתינו. הנה כמה אפשרויות חמודות לאנדרואיד:
Drinking water
Hydro Coach
water tracker
Water Your Body

תזכורת- חוץ מלדאוג שתמיד תהיה שתייה מול העיניים, אפשר לשים תזכורת בסלולארי שתצלצל כל שעה-שעתיים ותזכיר לשתות. לחלק מהאפליקציות שהזכרתי למעלה יש גם פונקצייה של תזכורת.

כמות המים שמומלץ לשתות משתנה ותלויה בתזונה שלנו, במזג האוויר, במזגנים סביבנו, ברמת הפעילות ועוד. מצאו את הכמות שנכונה לכם/ן.
אפילו שמירה על חלק מהטיפים האלה תעלה את צריכת המים היומית ותעזור לשמור על גוף בריא ומאוזן יותר.

בהצלחה!