התירוציאדה: התירוצים שמונעים מאיתנו להכנס לכושר

אני רוצה לפתוח בהתנצלות: בחרתי להדביק לכותרת של הפוסט הזה את המילה "תירוצים", למרות שאני לחלוטין מבינה שלפעמים מדובר על פחדים אמיתיים ומושרשים, אתגרים של חיי היום יום ושלל דברים שאנחנו חווים וחוות, כך שהמונח "תירוץ" קצת מוריד מהעומק שלהם.
מה שכן, אני מאמינה שלכל אתגר – פתרון ושלכולנו יש את ההזדמנויות לזוז, להתחיל ולהשאר בתנועה, ושלא מגיע לנו ולגוף שלנו פחות מזה.
אז הנה כמה אתגרים, בעיות, מחשבות (או תירוצים) שעולים ואיך אפשר להתמודד איתם:

1. אין לי זמן:
לכולנו יש את אותם כמות שעות אובייקטיבית. השאלה היא מה סדר העדיפויות שלנו ובמה אנחנו בוחרים למלא את הזמן הזה.
נכון שחלקנו עובדים יותר, או מגדלים ילדים, או עושים גם וגם וגם, אבל זה לא סותר פעילות.
א. אפשר לשלב! לרוץ או לרכב לעבודה ולעקוף את הפקקים, להוציא את הילדים לשחק כדורגל במקום לבהות יחדיו בטלוויזיה, להפגש עם חברה לעשות הליכה ולא בבית קפה.
ב. פעילות גופנית מגבירה את המיקוד האפקטיביות שלנו. לומדים? עובדים? צאו להתרענן או עשו בבית/במשרד איזו פעילות קלה שתחזיר אתכם/ן עם יותר אנרגיה ופוקוס.
יש לך זמן לקרוא את הפוסט הזה או לשוטט בפייסבוק? יש לך זמן לפעילות גופנית.

אתמול אמרת מחר

2. יש/היה לי שבוע עמוס:
יש לי שבוע עמוס זה האח החורג של "אין לי זמן" מהסעיף הקודם.
בואו נודה, החיים של רובנו מלאים. אם אנחנו לא נחליט במודע לשלב פעילות בחיים שלנו, זה סביר להניח לא יקרה מעצמו בתקופת המסכים הבטטית שאנחנו חיים בה.
גם בשבוע הכי עמוס אפשר להכניס כמה דקות של פעילות ביום, אפילו לקום קצת קודם.

3. פעילות משעממת אותי:
גם אותי!!! בחיי, כל תקופה אני מתחילה להשתעמם מהפעילות שאני עושה. אז מה עושים? מגוונים.
יש כל כך הרבה אפשרויות, רעיונות, חוגים, מסגרות, אפשרויות (שעה, איפה, לבד, בקבוצה, סגנון כזה או אחר) שאם משהו משעמם אותנו, אין שום מניעה לעבור הלאה.
אני בטוחה לחלוטין שיש שם פעילות שהיא מדוייקת לחלוטין עבורך.

4. אין לי כסף:
זה אולי חדשני, אבל לזוז לא עולה כסף. נכון, חדר כושר יכול להיות נחמד, גם חוג של איזו אומנות לחימה ואימוני כושר עם מאמנת אישית צמודה (כמוני!) זה בכלל להיט. לא כולנו יכולים ויכולות להרשות לעצמנו.
חלקנו יכולים לעשות שינויים קטנים בהרגלי הצרכנות שלנו או לקחת איזה אקסטרה עבודה קטנה ולהצליח לשלם על זה, אבל יש גם מי שלא.
זה לא אומר שאין אפשרות לעשות פעילות גופנית. לרכב על אופניים, לצאת להליכה, לשחק עם חברים בכדור, להציץ על סרטוני יוטיוב, ללכת לעשות יוגה בחינם, או לנסות להשיג בארטר שווה בעד הכישוריים המקצועיים שלנו או משהו שאנחנו טובים וטובות בו. האפשרויות שם, רק צריך לראות אותן.

yoga

5. חם בחוץ!
באמת חם בחוץ. ואחר כך יהיה קר בחוץ. ואז חם. וקר. ואולי באמצע תהיה איזו תקופה קצרצרה של נעים. בהנחה ופעילות גופנית זה לא משהו שאנחנו עושים ועושות רק בעונות מעבר, כדאי למצוא פתרון שעובד עבורינו. להתאמן בבית או בסטודיו במזגן, לקום מוקדם להתאמן או לצאת מאוחר יותר בקיץ, לקנות לנו לבוש שווה, נוח ומחמם בחורף, או פשוט לפרגן למזג האוויר שעושה את מה שהוא יודע הכי טוב, ולהתאים את עצמנו לסביבה המשתנה.

6. אין לי 6 ימים בשבוע לאימונים:
החיים הם לא בשחור או לבן. יש תחום אפור וגם מלא צבעים באמצע.
האופציות הן לא לזוז בלי הפסקה או לא לזוז בכלל.

7. אני עם פציעה:
פציעה זה מבאס, אבל קורה. זה קורה בפעילות גופנית, זה קורה ברחוב, זה קורה בבית.
אלא אם כן הדבר היחיד שאנחנו מסוגלים לעשות זה למצמץ, אפשר למצוא דרכים נהדרות לזוז גם כשאנחנו פצועים או פצועות.
כואב לרוץ? אפשר לשחות או לרכב על אופניים. כואבת לי הכתף? אולי אתן לה לנוח ואעבוד על פלג גוף תחתון או לחלופין אמצע תרגילים וזוויות שלא מכאיבות לי.
במרבית המקרים פעילות גופנית, חיזוק ותנועה תביא אותנו לבריאות ושיקום מהיר יותר, רק כדאי להבין מה המגבלות שלנו וללכת עם הגוף ולא נגדו.

8. מביך שיראו אותי זזה:
אני לא נולדתי מאמנת כושר. התחלתי להתאמן לפני כמה שנים וזה שינה את חיי.
אני זוכרת שבפעמים הראשונות כשרציתי לצאת להתאמן, התפדחתי לגמרי. איך יסתכלו עליי? מה יחשבו? אני בטח נראית מגוחכת ומגושמת, יצחקו עליי.
המחשבות האלו עברו לי בראש ויחד איתן יצאתי החוצה וגיליתי שהשד לא נוראי כל כך. יצחקו עליי? אני אשמח לגרום לאנשים אחרים לחייך.
אין שום דבר מביך או מצחיק באדם שמחליט לשפר את אורח החיים שלו, זו השראה! זו דוגמה מהממת לאנשים והנשים סביבך! אם מישהו או מישהו נכשלים בלראות את זה, זו בעיה שלהם ולא שלך. למה להעניש את עצמנו על עיוורון של אחרים?
ואם זה קושי שלא מצליחים להתגבר עליו, אפשר בהחלט להתחיל מאימונים במקום סגור או לגייס חברים תומכים לעניין כדי שלא תרגישו לבד.

יש המון סיבות ל"למה לא"
לפעמים צריך להניח את ה"למה לא" בצד ולחשוב על "למה כן", למה אני רוצה את זה לעצמי, למה זה חשוב מספיק.
כשיש את ה"למה כן", אפשר להתחיל לחשוב על האיך.
ואם לא מוצאות או מוצאים לבד את האיך, אפשר להתייעץ ולשאול אנשים סביבנו, אולי להם יהיה פתרון יצירתי להציע.