טבעונות בברלין: חלק ד׳

מתי מתי מתי הפוסט הבא על ברלין?
כיעד פופולרי לישראלים בכלל ולטבעונים בפרט, אני עומדת בפני לחץ חברתי קשוח להמשיך את המדריך הברלינאי שלי (נו, שאלו יהיו הצרות שלי).
אז היום הצלחתי להושיב את עצמי על מר ישבן, ולהמשיך לרשום על החוויות המדהימות שחוויתי ב(כנראה) אחת הערים הכי ידידותיות לטבעונים בעולם.
אם פספסתם את החלקים הקודמים, הרי הם לפניכם! חלק א׳, חלק ב׳, חלק ג׳,

נתחיל?
Zeus Pizza

pizza

פיצרייה בשרית, עם תפריט טבעוני נרחב והרבה אפשרויות של תחליפים.
אווירה קולית (אני יודעת, זה לא קולי להגיד קולי, אבל ככה הם!), עם סרטונים של סקייטרים במסכים וקיר עם מלא מלא דפים, תודות ואיורים של לקוחות. כולל נוכחות טבעונית מגניבה.

קיר מגניב בזאוס פיצה

לקחנו פיצה עם פטריות שהיתה דקה וטעימה, הרוטב טעים.
האיש בקופה היה קצת חסר סבלנות לשאלות שלנו באנגלית, אבל הגענו מאוחר ואולי היה לו יום ארוך.
אני מעדיפה את הפיצות שלי עם בצק עבה, אבל נראה לי שחובבי וחובבות הבצק הדק יתלהבו.
פייסבוק

חדר הבריחה האחרון שביקרנו בו היה Cat in the bag.

בהתחלה חשבתי שהגענו לאיזו מרפאה של וטרינר, נוכחות חתולית גדולה ברמת העיצוב.
שיחקנו בבקתה, שהיתה בהחלט אחד החדרים הכי מעוצבים ומושקעים שיצא לי לראות, אפשר לומר שהרגשתי בבית.
אני חושבת שהמשחק היה קצת מעבר לרמה שלנו (או שסתם היינו כבר עייפים, זה היה מאוחר),
כך שלדעתי הוא פחות מתאים למתחילים או לחלופין כדאי ללכת בקבוצה גדולה יותר מזוג.
הצוות היה מקסים והשירות טוב מאוד.

Rawtastic

לזניה רופוד

מרחק נסיעה קצרה או חצי שעה הליכה מחדר הבריחה בפסקה הקודמת.
הגענו למסעדה הזאת די במקרה, חיפשתי מסעדות טבעוניות שפתוחות עד מאוחר (הגענו לשם רק ב22:30) והיא פחות או יותר היתה היחידה באיזור.
בדיעבד התברר לנו שהם פתחו משהו כמו שבוע לפני ההגעה שלנו! זו כנראה אחת הסיבות שלא שמעתי עליה המלצות חמות לפני שטסנו.
המסעדה הזאת היא חוויה שאנחנו עדיין מפטפטים עליה, כמי שמקורבים צמוד-צמוד לעולם הרו-פוד הטבעוני בשנים האחרונות, הנושא הזה לא זר לנו ולא הייתי בטוחה עד כמה אפשר יהיה לחדש. היינו כבר במסעדת רו פוד אחת בפראג שהיתה מעולה, ותהיתי מה יהיה לברלין להציע.
רו פוד משמעותו אוכל חי וטרי שלא עבר חימום במעל 42 מעלות. ככזה יש הקפדה על חומרי גלם באיכות מאוד גבוהה.
המקום מעוצב יפיפה, אהבתי הכל מהכסאות ועד כלי ההגשה. ברור שזה מקום מיוחד עוד לפני שמציצים בתפריט ומתחילים לאכול.
הבעלים מקסים וחייכן, מוכן לעזור ולענות על שאלות סקרניות ועושה רושם שהמקום מצליח.
הזמנו: פיצה עם ירקות ועלים שהיתה מופלאה וגדולה, לזניה מזוקיני ורוטב גבינה ופסטו שהיתה טובה מאוד (אבל לא גדולה במיוחד), משקה קקאו אגוזים שהיה מוצלח וסמיך (עבור חובבי הרכיבים), מיץ כלשהו, עוגת סלק מענגת ואפילו פינקו אותנו בטעימה מהגבינות המיוחדות (כאמור, טבעונאי, עשוי מאגוזים) שהיו מצויינות.
בסופי שבוע יש להם בראנץ׳ שנראה שווה.

חוויה. פלטת גבינות, פיצה, קינוח

יחסית למחירים שהתרגלנו אליהם בברלין לא היה זול (מנה עיקרית עולה בממוצע 13 יורו), אבל אם לקחת בחשבון את חומרי הגלם היקרים ואת התעופה היצירתית, מגיע להם גם כפול.
ואל תפספסו את האינסטגרם המפתה שלהם כאן.

ואז…
עברנו למערב.
אחרי החיים הטבעונים הטובים עם שפע של סופרים עמוסי מוצרים ומסעדות טבעוניות שצצות בכל פינה ורק צריך לבחור ביניהן, עברנו ל3 ימים למלון במערב העיר (על המלון Bikini berlin ומה שחשבתי עליו, אפשר לקרוא בפייסבוק שלי בפוסט הזה.)
אז מפרידריכסהיין עברנו לאיזור גן החיות. האיזור הזה אולי מתאים יותר לחובבי השופינג, אולי אפילו השופינג היוקרתי, אבל אנחנו לא מצאנו בו יותר מדי עניין.
שני דברים שהיו מוצלחים בעיננו זה פארק טירגארטן הצמוד לנהר השפרה (ברווזים!!!) והחנות של לגו ברחוב Tauentzienstraße שיש בה עמדה גדולה ליצירה עבור ילדים.
ועבורנו כמובן:

גיליתי שלאדם יש כישרון לגו מבוזבז

בכל זאת הצלחנו למצוא מה לאכול באיזור ולשמחתנו התחבורה היתה מספיק יעילה ופעילה בשביל לקחת אותנו חזרה לשכונות מזרחיות יותר.

Funk You Natural Food

אוכל טבעוני בביקיני ברלין

שוכנים במערב העיר בתוך קניון ״ביקיני ברלין״.
דוכן אוכל עם אפשרויות טבעוניות כמו קינוחי רופוד, ראפ טבעוני (שאפשר לבקש גם בלחם), מיצים, שייקים ומרקים.
שירות מצויין ואוכל טעים וטרי.

סנדוויץ׳ אבוקדו מרענן

Feinberg's

אוכל ישראלי בברלין

מתישהו לקראת סיום המסע שלנו בברלין, התחשק לי אוכל של בית.
כך מצאנו את עצמנו במסעדה ישראלית כשרה, קוראים תפריט בעברית, מזמינים חומוס-פטריות, מסתכלים על פוסטרים ממוזיאון ישראל ושומעים שלמה ארצי.
המלצר שלנו היה חמוד לאללה, גרמני עם לוק אסיאתי שיודע להגיד ״בתאבון״. חוויה קצת הזויה.
הזמנו כאמור חומוס-פטריות, אורז עם פירות יבשים וצלחת פלאפל.
לא אהבנו: הסברים על שחיטה כשרה בתפריט, הידיעה שככל הנראה בארץ יש אפשרויות זולות וטעימות יותר.
אהבנו: הסימונים הטבעונים בתפריט, אוכל משביע, אחלה חומוס ואורז.

Dolores

מערב ברלין טבעוני

מסעדת בוריטו עם מגוון טבעוני.
אהבתי שמסומנות המנות הטבעוניות וגם מידת החריפות של המנות.
חייבת לציין שלקחנו מנה שנחשבת לא חריפה והיא עדיין היתה לנו פיקנטית פלוס, אז אל תשתוללו שם עם רמות החריפות אם כמונו אתם לא רגילים.
אנחנו לקחנו את האוכל בקערות, אחת עם אבוקדו ואחת עם תחליף בשר. הקערות מגיעות עם בוריטו/נאצ׳וס לבחירה.
זול, מהיר וטעים.
פייסבוק

את חלק ה׳ (אחרון חביב), תוכלו לקרוא ממש בקרוב.