טיפים לעצלניות שרוצות לעשות כושר

אני בטטה אמיתית.
את התהליך שלי בעולם הכושר תיעדתי בזמנו בבלוג שנקרא "בטטת כושר- בטטה בעבר, מתאמנת בהווה, מאמנת כושר בעתיד". אז העובדה שאני מאמנת כושר זו כבר היסטוריה (וגם הבלוג), אבל אם חשבתי שאפשר להתנתק מהבטטיות, טעיתי.
אני, בתוכי, בטטה. ולמדתי לאהוב את זה, אותי. כי לבטטה אולי יש קונוטציות שליליות, אבל אם להודות בטטה יכול להיות ממש טעימה ומתוקה. תלוי איך בוחרות להסתכל על זה.
ולכן, כשמגיעות אליי מתאמנות ומספרות לי שהן סופר עצלניות, אני לא חוששת.
את העצלות אני מכירה ממקור ראשון. וכפי שאני מכירה את העצלות, ככה אני מכירה את הדרכים להתמודד איתה ולמרות זאת להכנס לכושר מעולה (חשתי צורך להסביר את הנקודה הזאת, כדי שלא תסקלו אותי באבנים על הכותרת).
אז הנה כמה טיפים שאספתי מנסיוני:

1. עשי פעילות בדרך לעבודה ובחזרה – פעילות גופנית היא בכל מקום, לא חייבות להרשם לשיעור בחדר כושר בשביל לזוז. להגיע ולחזור מהעבודה בהליכה, בריצה או באופניים זו דרך מעולה לשלב פעילות גופנית בחיי היום-יום.
פעמים רבות זה יהיה אפילו מהיר יותר מאשר תחבורה ציבורית או לנסוע ברכב, כך נוכל להגיע מוקדם יותר הביתה ולממש את רצוננו העז להתבטט.

workout_lazy

לרכב על אופניים לעבודה, חסכוני, מהיר ובריא

 

2. קבעי ביומן- לקבוע זמן לפעילות גופנית ביומן. לפעמים יש לי פגישות שממש אין לי כוח להגיע אליהן, אבל התחייבתי, קבעתי. פעילות גופנית צריכה להיות אחת מהפגישות האלו ביומן שפשוט אין אפשרות להזיז. רשום!

3. הכיני את כל מה שאת צריכה לאימון בוקר בלילה שלפני – אם החלטתן להתאמן בבוקר, זה יהיה רעיון מעולה להכין לידכן את כל מה שאתן צריכות לאימון. החל מנעלי ספורט ועד מוזיקה אהובה ובקבוק מים.

4. שני היטב – זה ברור מאליו שכשאנחנו עייפות, פיזית ומנטלית, כל מה שנרצה לעשות זה לנוח. שינה טובה היא בסיס קריטי, לא פחות מלאכול מספיק או ללכת לשירותים (כן, כן)

workout_lazy1

לפעמים אני מוצאת זמן לשנ"צ בין האימונים בפארק

5. למצוא את המוטיבציה- הטיפ האחרון והחשוב ביותר בעיניי הוא למצוא את המוטיבציה. כשיש "למה" גדול מספיק לעשות משהו, אז אנחנו נמצא את הדרך לעשות אותו על אף הקשיים או האתגרים.
ה"למה" של כל אחת ואחד מאיתנו הוא שונה, מה שלך?