טיפים לפרוטריאנים בעונת החורף

בקבוצת 80/10/10 (מה זה בכלל?), עולה לא מעט השאלה "מה נעשה בחורף?", איך אפשר לחיות (בעיקר) על פירות שלא עברו חימום או עיבוד כשכל כך קר בחוץ? איך ממשיכים וממשיכות לאכול רו-פוד?
אז הנה כמה טיפים מניסיוני:

1. להרגע.
בואו נודה בזה, אנחנו ממש לא חיים בסיביר. החורף בישראל די נוח, יש הרבה ימים שטופי שמש ורוב הזמן הטמפרטורה סבירה.

2. לאכול פירות בטמפרטורת החדר ולוותר על דברים מהמקרר או המקפיא.
העובדה שאנחנו לא אוכלים ואוכלות מזון שחומם, לא אומרת שאנחנו בהכרח צריכים לאכול אוכל שעבר קירור.
בחורף אפשר להשאיר את מרבית הפירות והירקות מחוץ למקרר ולאכול אותם במטמפרטורת החדר.
אפשר לשמור את גלידת הבננה והארטיקים לימים חמימים יותר.

בננות של חורף. צילום: לריסה מילר

בננות של חורף. צילום: לריסה מילר

3. לעשות פעילות גופנית.
כשאנחנו בתזוזה, פעילות השרירים מייצרת חום והגוף כולו מתחמם.
אל תתנו למזג האוויר בחוץ לגרום לכם לוותר על פעילות, יש מספיק פעילויות שאפשר לעשות בבית (קפיצה בדילגית היא אחת מהן!)

4. להתחבק!
כשאני חושבת על קור, תמיד עולה לי בראש תמונה של גורים חמודים שנצמדים יחדיו כדי לשמור על חום הגוף שלהם.
הגוף שלנו הוא מכונה נהדרת שפולטת חום. החורף זה זמן מעולה למצוא לנו מישהי או מישהו שמסכימים ושמחים להתחבק איתנו ולהנות מחימום הדדי (יותר טוב ממזגן, בחיי).

5. להתלבש היטב.
אפשר לעזור לעצמנו לשמור על חום הגוף על ידי ביגוד מתאים, שמיכות מחממות וכו'.
יחד עם זאת, לא כדאי להתלבש בצורה מכבידה שעלולה לגרום לנו לזוז פחות. פחות תזוזה = יותר קר.

טיול חורף בפראג

6. להבין שארוחה מבושלת מחממת אותנו באופן זמני בלבד.
אני ממליצה על המאמר של ויקטוריה בוטנקו שתרגם אופק וחושף זווית שונה על אכילה של מזון נא באקלים קר.

7. להתמקד ביתרונות.
למה בכלל אנחנו עושים את זה? אני בוחרת ב80/10/10 גם בחורף כי אני מרגישה אנרגטית יותר ושמחה על שסוף סוף נפטרתי מכל צינוני החורף והמחלות שהיו תוקפות אותי באופן קבוע בזמן הזה בשנה.
מה הסיבות שלך?

פירות חורף. צילום: לריסה מילר

פירות חורף. צילום: לריסה מילר