להתאמן בחורף ולהשאר בחיים

מצד אחד החורף, בטח שלא בישראל (רוב ימי החורף נראים כמו הקיץ באירופה), הוא לא סיבה להפסיק להתאמן.
מצד שני, כמו שנשמור על עצמנו בקיץ, רצוי לשמור על כללי בטיחות גם בימי החורף בהם הטמפרטורה נמוכה במיוחד או שיורדים גשמים.
אז הנה כמה דגשים שיכולים לשמור עלינו שלמים ושלמות בזמן אימונים בחורף:

1. להתלבש – יש כל מיני גישות סביב עניין הלבוש, אני מעריצה של שיטת הבצל.
ללבוש כמה שכבות שאפשר להוריד במהלך האימון ולהחזיר חזרה ברגע שסיימנו והגוף מתקרר (זיעה ורוח קרה זה לא שילוב מוצלח בימי חורף).
כשאתם יוצאים או יוצאות מהבית כדאי שיהיה לכם/ן קריר, אחרת תזיעו ברגע שתתחילו את החימום.
כדאי לבחור בבגדים לא מסורבלים (את מעיל הדובון כדאי להשאיר בבית).
בימים קרים במיוחד אפשר להצטייד בכפפות, כובע וכדומה.

2. להתחמם – חימום איכותי וטוב חשוב לפני כל פעילות גופנית, אבל בימי החורף כשהטמפרטורה נמוכה הוא חשוב במיוחד.
חימום מוריד את הסיכוי לפציעות ויכול לתרום לשיפור הביצועים.
כדאי להאריך את זמן החימום, להעלות את הדופק באופן הדרגתי ולוודא שאנחנו מוכנים ומוכנות לפעילות.

runner_winter

3. לשתות – גם בחורף אנחנו מאבדים ומאבדות נוזלים במהלך פעילות גופנית. אל תתנו לעובדה שמזיעים פחות להשלות אתכ/ן, עדיין יש סיכוי להתייבשות אם לא נשתה מספיק מים.
כדאי להחזיק בקבוק מים בהישג יד ולוודא ששתינו מספיק.

4. להקפיד על ראייה ונראות – בתקופה האחרונה יש שקיעה באיזור 17:00 אחר הצהריים. מוקדם למדי. זה אומר שמתאמני הערב שבחוץ לרוב ימצאו את עצמם/ן בחושך מוחלט ולעיתים עם תנאי ראות קשים בשל הגשם.
כדאי מאוד להתאמן במקום עם תאורה כדי למנוע נפילות או פגיעות אחרות.
חשוב גם לבלוט ולהראות בשטח: בגדים בהירים, מחזירי אור, פנסים וכו' יעשו את העבודה.

פעילות גופנית תשמור עלינו בבריאות ובחיוניות ואין סיבה לזנוח אותה בימים קרים!
צאו לדרך.