לנקות ולסדר את הבית בכיף? אפשרי

טוב, אני מודה, נקיון וסדר הם לא מהנושאים שמככבים אצלי באתר. מה בכלל הקשר ביניהם לבין כושר ואורח חיים בריא?
האמת היא שעבורי יש קשר אדוק (ואני נוטה להאמין שאני לא היחידה).
אני מסתייגת מראש ואומרת שיש אנשים שטוב ונעים להם בבלאגן-לכלוך של עצמם ואין לי על זה שום ביקורת.
כשהסביבה שלי מבולגנת, המחשבות שלי מבולגנות. קשה לי יותר להתרכז, זה מבלבל אותי.
באורח החיים הבטטוני כמו שאני אוהבת לקרוא לו (מחשב-טלוויזיה-מיטה-כיסא),
אני משתמשת הרבה פעמים בנקיון והסדר כאיזושהי הזדמנות להזיז את הגוף בין המשימות המשרדיות השואבות.

בשלב מסויים בחיי הבנתי שאם אני בכל מקרה עושה משהו, המינימום שאני יכולה לעשות זה להנות ממנו.
לכן החלטתי להפוך את הנקיון (כמו הכושר) ממטלה מעצבנת שאין לי סבלנות אליה, למשחק משמח שגורם לי לחייך.
הנה כמה טיפים ומשחקים שאספתי בדרך:

1. "האורחת החשובה" – אני לא יודעת אם זו רק אני, אבל כשאמורה להגיע אליי אורחת או אורח חשובים במיוחד, אני נכנסת לשגעון סדר ונקיון. בא לי שהאורחים שלי ירגישו הכי בנוח, שיהיה עבורם הכי נעים וכיף. אורחים לא מגיעים אלינו הרבה, אז לפעמים אני עוצרת רגע ומדמיינת שהאורחים הכי הכי חשובים, הם אנחנו. הדיירים בבית.
אם אנחנו כבר גרים פה, מגיע לנו את המקום הכי ראוי. אז אני מכינה את הבית לקראת ה"אורחת" (אני!), מקשטת בפרחים רעננים ולפעמים גם מכינה איזה קינוח שווה.

clean_games

2. משחק השירים – לנקות עם מוזיקה זה כיף חיים. אני אוהבת להכנס לאתר 8tracks שמאפשר בחירת פלייליסט אקראי לפי מילות מפתח כמו מצב הרוח (כרגע שולטות אצלי המילים cleaning+happy). המשחק הוא כזה: כל תחילת שיר צריך להחליט מה מספיקים בזמן שהוא מתנגן ועד סופו. זה משאיר אותי מרוכזת במשימות קטנות, קצת בתחרות טובה (עם עצמי!) ועוזר להתפקס על משימה אחת או שתיים ולא להתפזר.

3. עד 120! – האמת שהמספר לא ממש עקרוני פה, אפשר לבחור 50, 200 או 5. המספר שבחרנו קובע את מספר הדברים שננקה או נסדר.
שטפת צלחת? 1!  סידרנו את המיטה? 2! זרקנו זבל? 3! כדאי לבחור איזשהו מספר ריאלי שאנחנו יודעים שסביר שנצליח לעמוד בו.

clean home

4. מייקאובר – יש משהו קצת קסום בלראות תמונות "לפני", "אחרי". התהליך שהתרחש באמצע הופך להיות פתאום סופר בולט.
אז איך משחקים? נצלם תמונה של איזור או חלל שאנחנו רוצים להתמקד בו ונקבע תוך כמה דקות אנחנו הולכים לצלם תמונה נוספת.
בזמן שנקבע אנחנו רוצים להספיק כמה שיותר כדי להפוך את התמונת "אחרי" למרשימה ביותר.
בימים קשים אני שולחת לאמא או לחברה את התמונת "לפני" ואומרת שעוד 10 דקות (למשל) יקבלו תמונה נוספת. זה מחייב למסגרת זמן וקצת מגדיל את המוטיבציה.

נקו ושמחו לכם/ן!