לשמור על תזוזה גם בחו"ל!

רבות מהמתאמנות היקרות שלי מתכוונות לטוס לחו"ל בתקופה הקרובה (מי אמרה פסח ולא קיבלה?).
כמובן שאני מציידת אותן בתוכנית אישית שתמשיך את הליווי הצמוד בארץ, אבל לא שוכחת לחלוק כמה טיפים עם הקוראים והקוראות שלי שרוצים להמשיך לזוז גם בחופשה או בטיול, או בפגישות העסקים הצפופות בחו"ל.
עקבו אחרי הטיפים הבאים כדי להשאר בכושר גם בחו"ל:

1. לארוז ציוד כושר – לא חייב לסחוב את המשקולות או המכשיר מהחדר כושר. יש המון אביזרים קלילים שלא תופסים נפח גדול ואפשר להשתמש בהם כמו שרגילים ורגילות (ואם לא, זה זמן מעולה לתבל את השגרה). דילגית, גומיית התנגדות, כדור קטן (אפשר לקחת כדור-ים שאפשר להוציא ממנו את האוויר ולנפח כשנגיע ליעד) או אפילו פריזבי. נסו לחשוב על פעילויות שאתם אוהבים ולחשוב אם יש ציוד מינימלי שהם דורשים. גם סרטוני כושר שאהובים עליכם/ן במיוחד יכולים להיות ציידה טובה לדרך.

2. לקבוע אטרקציות ספורטיביות – לחשוב מראש על אטרקציות ספורטיביות מהנות ביעד.
אוהב יוגה? אולי יש באיזור מרכז יוגה משובח במיוחד? חובבת קרוספיט? זה הזמן לבקר בבוקס חדש.
כדאי גם לנסות דברים חדשים! קיר טיפוס, החלקה על הקרח, סירת פדלים, סקי, גלישה, ריקוד ועוד. נסו לברר מה המקומיים אוהבים לעשות, זו דרך מקסימה נוספת להתחבר ולהכיר את המקום.
לחובבי הריצה כדאי לבדוק האם מתקיימים באיזור מרוצים מאורגנים ולברר על מסלולי ריצה ופארקים מומלצים במיוחד.

טיול אופניים

3. לנצל את המתקנים במלון – בחלק ניכר מהמלונות בעולם ניתן למצוא חדר כושר קטן וחינמי לשימוש שכולל הליכונים, אופניים נייחים, מזרונים ומשקולות. עם ההגעה למלון כדאי לבדוק איפה החדר ממוקם ומה שעות הפעילות בו.
חשוב לציין שאם מעולם לא התנסתם במכשירי כושר מסויימים (במיוחד אם הם בתוספת משקל) ואין מדריכ/ה במקום שיסבירו, תוותרו על ההתנסות שעלולה להוביל לפציעות בשל טכניקה לקויה או שימוש לא נכון.

אפשרות נוספת היא להשתכשך בבריכה.
שחייה היא פעילות גופנית נהדרת (אני אוהבת במיוחד להתרענן איתה בפתיחת היום) ואם מתאפשר לאתגר עצמכם/ן בכמה סיבובים, מצויין!

4. לחקור את האיזור – בין אם בטבע או בנוף אורבני, תמיד כיף לטייל על איזו גבעה חדשה לסקור את מרכז העיר או לטפס מדרגות של מגדל תצפית. ניתן למצוא באתרי תיירות שונים המלצות על מסלולים רגליים שווים בסגנונות שונים. אפשרות נוספת היא לשכור אופניים ולצאת איתם למסע קצר (או אפילו ארוך).

טיפוס על גבעה מהממת שמשקיפה על פראג

טיפוס על גבעה מהממת שמשקיפה על פראג

5. להשתמש בגוף – יש תרגילים רבים ומגוונים שאפשר לעשות בלי עזרים מיוחדים אפילו בחדר שלנו. שכיבות סמיכה, מכרעים, סקוואטים, תרגילי בטן שונים, ג'אמפינג ג'אקס (מצורף סרטון הדגמה) ועוד. אני מוצאת את החופשות כזמן מצויין לחקור את התנועתיות והיצירתיות שלי ולבדוק איך אני יכולה להעלות את הדופק עם דברים שאפשר למצוא בסביבה ואני לא רגילה להשתמש בהם (באימונים) כמו מגבת, כיסא או בקבוק מים.

פעילות גופנית היא דרך נהדרת להפחית לחץ, להקל על כאבים שנובעים מישיבה ממושכת בטיסות ושפר את מצב הרוח. בחו"ל יש לנו הזדמנות לחקור את הסביבה, להכיר את אורח החיים הפעיל של המקומיים ולהנות מאטרקציות שוות במיוחד. תמשיכו לזוז!