משפחתי: רעיונות לכושר בכיף ובשמחה

איך עושים את זה? איך מכניסים כושר לשגרת בית הספר, הגנים, העבודה, מפגשים עם המשפחה המורחבת, ימי ההולדת והסידורים? ואיך הופכים את הכושר לכלי לגיבוש משפחתי ואפילו נהנים בדרך? עם רצון וקצת יצירתיות זה בהחלט אפשרי.

אני רואה הרבה הורים שלא מצליחים לשלב כושר עם חיי המשפחה ומוותרים על שגרת הכושר הקודמת שלהם, ואם לא היתה להם אחת כזאת – הם גם לא יתחילו.
אלו שהצליחו לשמור על אורח חיים בריא ופעיל, עושים בדרך כלל כושר לפני שהילדים קמים, אחרי העבודה או מגדילים לעשות ומפרגנים לילדים בייביסיטר בזמן שהם באימון. זה אומנם נהדר למצוא את הזמן לעצמנו, אבל אני חושבת שחינוך לפעילות ואורח חיים בריא לא פחות קריטי משאר האספקטים של החינוך שאנחנו מנחילים לילדנו, וכדאי לשמש להם דוגמה אישית ולערב אותם בתהליך.

תופסת

אז איך מכניסים כושר בכיף ובשמחה לאורח החיים המשפחתי? הנה כמה רעיונות:
1. לרכב או ללכת לבית הספר במקום לנסוע ברכב: אם הילדים והילדות עדיין בגיל שהם זקוקים לליווי, ללכת איתם ברגל או לרכב ביחד על האופניים.

2. לנסות דברים חדשים: ללמוד לקפוץ בדילגית, להתגלגל על הדשא, לרקוד עם הולה הופ, לטפס על קיר טיפוס האפשרויות אינסופיות!

3. להכין שתי צנצנות: על האחת נכתוב ״מטלות בית״ ועל השניה ״תרגילים״ ונמלא אותן במשימות.
כשנרצה לארגן ולנקות את הבית, כל אחד יבחר פתק מצנצנת המטלות ופתק מצנצנת התרגילים.
כל אחד מבני הבית יתחיל במשימת הנקיון שלו. כל חמש דקות (נזיל, אפשר לשחק עם הזמנים) של סדר ונקיון יצלצל שעון מעורר וכל אחד יעבור לתרגיל הגופני שלו ואז שוב לנקיון, לתרגילים וכו׳.
תרגילים לדוגמה: קפיצות בדלגית, מכרעים, ג׳אמפינג ג׳אקס, שכיבות סמיכה, סקוואטים, קפיצות במקום.

4. לשכור מאמנת שתבנה לכל אחד מבני הבית תוכנית אימון שרלוונטית למטרות, לגיל ולצרכים שלו או שלה.
לקבוע זמן קבוע שבו מתאמנים יחד, כל אחד עובד על התוכנית שלו.

5. לשים מוזיקה מקפיצה ופשוט לרקוד ביחד!

6. בתחילת כל שבוע כל אחד מבני המשפחה יבחר תרגיל שבו הוא רוצה להשתפר (זה גם זמן מעולה לבקש עזרה ותמיכה בתהליך משאר בני הבית) ובסוף השבוע כל אחד ידווח איך היה לו השבוע, מה הוא עשה ואיך התקדם.

7. שתלו גינת ירקות: גם פעילות גופנית נהדרת וגם הזדמנות ללמוד על אוכל בריא והמקור שלו.

עגבניות שרי

8. חוקי משחק: הגדירו חוקים שיעזרו לכם לשלב כושר ביומיום.
צופים בטלוויזיה? קבעו שבפרסומות כולם על הרגליים!
יוצאים לפיקניק? לוקחים כדור, פריזבי או עפיפון ואין משקיפים מהצד, כולם מחוייבים להשתתף!

9. יש בבית תינוקות? תחליטו על פרק זמן מסויים שבו אתם עושים כ-ל תנועה שהתינוקת עושה. אימון גופני נהדר מובטח!
וככה זה נראה כשרקדנים מקצועיים עושים את זה:

10. לקבוע ביומן ״ערב אימון״ פעם בשבוע. כל שבוע מישהו אחר מבני הבית אחראי לארגן פעילות גופנית משותפת. זה יכול להיות בבית או בחוץ, וכל רעיון רלוונטי החל ממשחק כדורסל ועד הליכה.

11. לחקות את המנהיגה:
כל בני הבית עומדים במעגל, אחת מקבלת את תפקיד המנהיגה וממציאה תנועות שכולם נדרשים לחקות!

הכי חשוב זה להיות קשובים לילדים (ולעצמנו) ולמצוא תרגילים שמתאימים עבורם, להעביר את הכל במשחק ושמחה ולהנות מכל רגע.
לשלב את הילדים בעולם התנועה זה לא רק ליצור לעצמנו מציאות בריאה יותר –  זה שיעור על משמעת, הצבת והגשמת יעדים ודרך מעולה לחזק את הקשר המשפחתי בעידן של מסכים.