כל הסיבות להפסיק להשקל.

אני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול.
יום שקילה בבית הספר.
הייתי בערך בת 11, מפותחת יותר משאר הילדים, אחת הגבוהות בחבורה. זו עם האגן והציצי. יצאתי עם מכתב מהאחות עבור ההורים.
כולם קיבלו את המכתב הזה, המשקל שלי לא היה חריג באותם ימים.

באחת ההפסקות שמוליק (השם המלא שמור במערכת) שלף את המכתב מהתיק שלי וקרא את המכתב בפני כולם.
כל ההפסקה רדפתי אחריו שיחזיר לי.
"שמנה" הוא אמר בלגלוג, וברח.

DSC_0526

מאותו רגע פחות או יותר המשקל שלי התחיל לנהל אותי.
צמתי, הקאתי, זללתי, בכיתי ובעיקר… בעיקר עקבתי אחרי המספרים.
שעלו. וירדו. ועלו. וירדו.
והמצב רוח שלי עלה וירד יחד איתם.
ואף פעם זה לא היה מספיק,
אף פעם אני, שי, לא הייתי מספיקה.
ודי.

החלטתי שאני על המשקל כבר לא עולה.

הנה כמה סיבות שאולי יגרמו גם לך לחשוב פעמיים:
1. דברים שהמשקל לא לוקח בחשבון: המשקל לא לוקח בחשבון מה הגובה שלך, המין שלך, מסת השריר שלך, כמה שתית ביום שלפני או באותו היום או כמה מלח צרכת.
כל אלו משפיעים באופן ניכר על המספר שמופיע על המאזניים.
לדוגמה: צריכת מלח יכולה לגרום לאגירת נוזלים, יותר נוזלים = יותר משקל, אבל זו לא עלייה ממשית.

2. המשקל לא בהכרח משקף את איך שאת נראית.
שריר שוקל יותר משומן, כך שמאוד יכול להיות שאת יורדת במידות, אבל המשקל שלך עולה.

3. בתכלס? את יודעת בדיוק אם עלית או ירדת גם בלי להתעסק במספרים.
אם אכלת סופגניות מבוקר עד ערב והג'ינס לא נסגר עלייך, את לא באמת צריכה את המשקל שיאשר לך.

4. המשקל שלך לא בהכרח מצביע על המצב הבריאותי שלך.
את יכולה להיות עם עודף משקל ובכושר מעולה, את יכולה להיות רזה שמתעייפת מלרדת לסופר.
אחד הדברים שיותר רלוונטים לבריאות הוא אחוז השומן.
אפשר להיות עם משקל תקין או נמוך אבל עדיין עם אחוז שומן גבוה שחושף אותנו למחלות ובעיות בריאותיות.

5. השקילה יכולה להביא אותך לפעולות לא רציונליות.
אי אפשר להתעלם מהלחץ התרבותי שמופעל עלינו לרדת במשקל,
לכן לא מפתיע אותי שיש לא מעט נשים שהשקילה יכולה להעציב אותן, לגרום להן לרעוב,
או אפילו כל כך אמוציונליות שהן פשוט אוכלות כל מה שבסביבה מרוב תסכול.

דוגמה מעולה היא של חברה שהתחילה תוכנית כושר. התוכנית שמחה אותה, הכושר השתפר, היא הפכה אנרגטית וחיונית יותר.
כל זה הסתיים יום בהיר אחד שבו היא החליטה להשקל וגילתה שהיא לא יורדת במשקל. ביי ביי לתוכנית כושר.

6. המשקל מסיח אותנו ממה שחשוב.
לרוץ יותר רחוק, ללכת יותר ברגל, לאכול בריא יותר, להפסיק לשתות מוגז, להתאמן 4 פעמים בשבוע, לחייך יותר.
אלו מטרות שיכולות לעשות אותך בריאה ושמחה יותר.
לא נשמע לך הגיוני יותר מלעקוב אחרי מספרים חסרי משמעות על איזשהו צג?

7. המשקל לא מגדיר אותך.
יפייפיה, חכמה, מצחיקה, שאפתנית, אחראית, אכפתית, מעניקה, יצירתית, רגישה, מסורה, חברה טובה, יעילה, מלאת אהבה.
המשקל לא בודק את כל אלו.
המשקל הוא מספר, סך הכל מספר.

numbers

יאללה, תזרקי את המשקל לפח.