5 סיבות להכניס קפיצה בחבל ללו"ז!

זה כנראה כבר לא ממש סוד שאני מעריצה אמיתית של כל מה שקשור לקפיצה בדילגית.
אני אוהבת לראות אנשים ונשים קופצים בחבל, אני אוהבת לקפוץ בעצמי ואני מעודדת את מי שרוצה להכניס יותר פעילות לחיי היום-יום למהר ולהתחיל לקפץ.
הנה כמה סיבות טובות להכניס קפיצה בחבל ללו"ז:

1. קפיצה בחבל גורמת ללב לצהול באושר.
קפיצה בחבל היא אחד התרגילים שמשפרים את הסיבולת לב-ריאה באופן ניכר.
אם שיפור זרימת הדם, חיזוק הלב, התאוששות מהירה יותר אחרי מאמץ  וירידה באחוזי שומן אלו דברים שמעניינים אותך, קפיצה בחבל היא פעילות מעולה.

2.  שיפור קואורדינציה.
בעוד שרבים ורבות מאיתנו מתרכזים בעיקר בסיבולת לב-ריאה ובאימוני כוח, חשוב לזכור שלכושר עוד מרכיבים רבים וחשובים לא פחות.
אימוני שיווי משקל יכולים למנוע פציעות (חוקרים צרפתים גילו שתוכניות פעילות גופנית למבוגרים כמו אימוני שיווי משקל, הפחיתו סיכוי לפציעות מנפילות ב37%, נפילות שמובילות לפציעות חמורות ב43% ועצמות שבורות ב61%.  שווה, לא?),
והיכולת לשלב מספר תנועות פשוטות (כמו קפיצה וסיבוב הדילגית) ולסנכרן ביניהן, זו מיומנות חשובה מאין כמוה.

jump_rope1

3. בעזרת הדילגית אפשר להתקדם לאינספור תרגילים ושלבי התקדמות.
החל מקפיצות בסיסיות למתחילים, קפיצות על רגל אחת ועד קפיצות כפולות (DU) וקפיצה אחורנית.
זה נחמד שאפשר לגוון ונותן מענה למתאמנים ומתאמנות בדרגות כושר שונות.

4. החבל קטנצ'יק.
אפשר להכניס אותו לתיק, למזוודה, לקחת אותו לכל מקום. לעבודה, לחופשה בארץ או בחו"ל או לפארק כשאנחנו יוצאים עם הילדים.

jump_rope2

5. קפיצה בחבל היא פעילות מעולה בבית בימים סוערים וקרים, בייחוד למי שאוהבים להתאמן בדרך כלל בחוץ.
רק תזהרו ממנורות תלויות ורחמו על השכנים למלטה.

אני מאוד ממליצה על החבל של חברת SAL SPORT, הוא זול, עמיד, נוח במיוחד ומאפשר שינוי של אורך החבל באמצעות ברגים על גבי ידיות האחיזה.
אפשר לראות אותו פה.

jump_rope
ולסיום, הנה מנת השראה הגונה מקבוצת קפיצה בחבל מהונגריה: